#4 — Készségek melyeket el kell sajátítanod, hogy megkaphasd az első UX-es állásod

Ha gyorsan el akarsz helyezkedni a szakmában, azt kell először megtanulnod és elsajátítanod amit elvárnak majd tőled a munkahelyen.

#4 — Készségek melyeket el kell sajátítanod, hogy megkaphasd az első UX-es állásod

Ha rákeresel az interneten arra, hogy milyen készségekre (skill) lesz szükséged a UX-hez, biztosan találsz majd rengeteg, de valójában nem túl sokatmondó cikket, blogbejegyzést, de olyat ami konkrétan leírja, hogy mi az a minimum amit meg kell tanulnod, el kell sajátítanod, nagyítóval keresve sem találsz.  

Erre akkor jöttem rá amikor a saját csapatomat szerettem volna segíteni azzal, hogy összeállíton nekik azt a kompetenciatérképet ami alapján könnyebben tudnak navigálni a kerrierútjuk során. Szóval ha már egy tapasztalt dizájner is alig talál megfelelő segédletet ahhoz, hogy mit is kellene pontosan tudnia, egy kezdő számára ez tényleg lehetetlennek tűnhet.

Pedig ha gyorsan el akarsz helyezkedni a szakmában, azt kell először megtanulnod és elsajátítanod amit kezdőként majd elvárnak tőled a munkahelyen.

Egy saját, jól bevált rendszert mutatok itt be. Több hónapba telt mire kidolgoztuk, és tényleg csak azt a kis részletét teszem most közzé, ami a junior UX dizájnerre vonatkozik. Ennek, az ún. skill matrix-nak a lényege az, hogy meghatározzuk, ki mely szenioritási szintbe tartozik, ki miben erős vagy épp hol vannak még gyengeségei, de legfőképpen az, hogy pontos iránymutatást tudjunk adni a csapat tagjai számára, hogy miben tudnának továbbfejlődni.

👋
A leírás innentől kezdve több angol nyelvű szakkifejezést is fog tartalmazni, főleg azért, hogy ha valaminek jobban utána szeretnél járni, akkor ismerd a megfelelő kulcsszavakat.

This post is for subscribers only

Already have an account? Sign in.